Moeilijke gebeurtenissen, pijnlijke ervaringen, we hebben er allemaal mee te maken in ons leven. Omdat het pijn doet erbij stil te staan, kunnen we geneigd zijn ze weg te duwen. U gaat door, richt uw aandacht op iets anders in de hoop dat het vanzelf minder wordt. Dat kan een tijd lukken, maar het leidt ook met regelmaat tot allerlei klachten zoals slechter slapen, piekeren, prikkelbaarheid of juist een afvlakken van gevoel.

Verwerking

Voor verwerking is het nodig stil te staan. Stil te staan en de pijn te durven aangaan. Vaak ook lijfelijk. We hebben hier andere mensen bij nodig. Bij voorkeur mensen uit uw eigen omgeving, die naar u luisteren en bij wie u verdrietig mag zijn.

Naast verdrietige gevoelens zitten er meer aspecten aan verwerken. Er moet iets afgemaakt worden, we moeten ons anders gaan verhouden tot het gebeurde of tot mensen die erbij betrokken zijn. Meestal moeten we iets gaan doen om dit te bereiken. Verwerken is een actief proces!

Therapie

In therapie kijk ik met u wat u in uw specifieke situatie nodig heeft om gevoelens en gebeurtenissen een plek te geven.

Profielfoto Jeanet van Ramshorst

Jeanet van Ramshorst

Psychosociaal Therapeut

Als ervaren therapeut help ik je graag met jouw klacht of probleem.

• Aangesloten bij de NFG, RBCZ en de NVVCH
  • Behandelingen gedeeltelijk vergoed